Zawsze poszukuj prostych rozwiązań. Tym razem zapraszamy Ciebie na podróż w funkcjonalność programu Excel. Umożliwi Ci on zapobieganie żmudnym procesom i ułatwi pracę nad masą danych. Nie będą tobie straszne żadne polecenia szefa. Zobacz jak ułatwić sobie życie z Excelem.
Czasami ilość rekordów w Excelu może przytłoczyć. Dlatego warto poznać w jaki sposób zrobić szybką listę unikatowych pól. Przy czym program poradzi sobie zarówno w przypadku 100, 1000 czy 100 000 rekordów. Samodzielne znalezienie unikatowych wartości to żmudny proces, który zajmuje wiele czasu. Aby uniknąć straty czasu trzeba zapoznać się z narzędziem Filtru, który umożliwia wyodrębnienie poszukiwanych danych.
Na samym początku trzeba zaznaczyć zakres danych, a więc najprawdopodobniej jedną kolumnę, w której znajdują się unikatowe wartości.
Następnie zobacz na kartę Dane, która ma w sobie polecenie Zaawansowany w sekcji Sortowanie i filtrowanie. Klikamy je.
Kolejnym krokiem jest kliknięci okna filtru zaawansowanego i zaznaczenie opcji kopiuj w inne miejsce oraz tylko unikatowe rekordy.
Całość potwierdzamy klikając Ok.
Wdrożenia ECM Jak Wdrożyć Odpowiedni System Zarządzania Abyś Miał Mniej Pracy
Widzisz tych kilka kroków pozwala na stworzenie szybkiej listy unikatowych pól w Excelu. Nie musisz ślęczeć nad danymi przez cały miesiąc. Sprawne posługiwanie się możliwościami Excelu znacznie usprawnia pracę.
Źródło: leanactionplan.